Sider

Slik blir Grand Prix-scena i Lisboa!

Scena i neste års internasjonale Grand Prix finale i Lisboa.
Slik den presenteres i dag på Eurovision Song Contests egen
hjemmeside i dag. 
Vi har alle ulike ting vi synes er sexy. Selv har jeg alltid synes at svære show og scener er sexy. Når produsenten roper "Release the beast" og sirkuset er i gang får jeg alltid gåsehud. 
I dag kom de første bildene av hvordan scena vil bli under den internasjonale finalen i Melodi Grand Prix i Lisboa 12.mai, og selvsagt også under semifinalene.



Scenen er inspirert av det maritime, slik logoen også er. Den skal være som en skipsbaug. De har også hentet elementer fra navigasjonen, både historiske og moderne.

I år har den portugisiske kringkasteren valgt å gjøre alt selv, og ikke satt bort deler, eller hele produksjonen slik det har vært vanlig i tidligere år.

Så hva skal jeg mene om denne scenen da?
Ikke så mye egentlig. I form minner den jo litt om Wien i 2015. Med disse buene over scena. Den virker litt bredere. Selv er jeg ofte redd for at scener skal bli for svære. Det gir noen ganger forvirrende bilder på TV, og blir som å være på tivoli.
Mens en del fans tenker at en Grand Prix scene ikke får blitt stor nok :-)
Jeg skulle tro at denne scena tilfredsstiller oss alle.

Tross alt er det viktigste hva som presenteres på scenen. Og der har det jo kommet rykter om at Sex Pistols frontfigur Johnny Rotten vil prøve seg i Irland med en låt i genren "cowpunk". En blanding av punk og country.

Det er også rykter om programleder, rykter som jeg har problemer med å forholde meg til. Fordi jeg så intenst håper de ikke stemmer. Men jeg orker ikke en gang å skrive mer om dem før de eventuelt blir bekreftet. Jeg lover dere skal få høre fra meg om de skulle stemme.

Billettene til neste års norske MGP vil for øvrig også i år bli sluppet før jul. Slik at det skal være mulig å kjøpe noen slike i julegaver :-)

Ingen kommentarer: